Chefgreenkeeper Flemming Thorup

Flemming blev medlem af Hammel Golf Klub helt tilbage til 12. juli 1993, og var i et par år medlem af Bestyrelsen og formand for Baneudvalget. Flemming var med til at anlægge de første 6 golfhuller på området der nu er Jagtvej i Hammel, og efterfølgende anlæg af de første 9 huller på Mosevej – dem som vi i dag kender som 1-5 + 2 par-3 huller hvor 15 og 16 er i dag – samt 17-18.

Efter er par år som formand for Baneudvalget udtrådte Flemming af Bestyrelsen, for at blive fastansat som Chefgreenkeeper, et job han varetog frem til 2005, hvor han etablerede selvstændig anlægsvirksomhed, med fokus på at bygge golfbaner rundt i landet.

Fra 2010 og frem til 2018 var Flemming Chefgreenkeeper i Ebeltoft Golf Club, og fra 2018 til 2019 var Flemming kort smut forbi Søhøjlandet Golf Club, også som Chefgreenkeeper.

Den 1. oktober i år tiltrådte Flemming job som greenkeeper/mekanikker i HGK, da vi i forbindelse med omrokeringer manglede en medarbejder i staben.

Det er derfor en erfaren medarbejder, der kender Hammel Golf Klubs anlæg som sin egen bukselomme, da han selv har været involveret i anlæg af banen helt tilbage til første spadestik, der vender tilbage til Mosevej.