Etabl. August 2007.

Vedtægter for Seniorklubben i Hammel Golf Klub.

1. Formål:

at samle HGK’s lidt ældre golfspillere om at spille en ugentlig turnering.

at skabe socialt samvær i og omkring klubben

at øge kendskabet til golfregler og etikette

at medvirke til at profilere HGK på positiv vis

at arrangere venskabsmatcher med andre golfklubber

1. Hvem:

Medlemmer skal være fyldt 60 år – være medlem af HGK og have banetilladelse. Fuldgyldigt medlem kan få ægtefælle/partner under 60 år optaget i klubben, såfremt denne er medlem af HGK og har banetilladelse.

Alle der ønsker fortsat medlemskab, skal tilmelde sig og betale senest ved sæsonstart.

1. Hvornår:
    Ugentlig spilledag er mandag med gunstart kl. 9:30 Der spilles ikke helligdage.

Udfyldt scorekort skal være afleveret inden kl. 8:45.

Sæsonen starter den første mandag i april og slutter den anden sidste mandag i oktober.

Der spilles dog ikke i Seniorklubben i juli måned.

1. Spillet:
    Hver enkelt spiller sørger selv for, at scorekort er korrekt udfyldt med aktuelt handicap (HCP) og spillehandicap (SPH).

Der byttes scorekort – ingen spiller må føre eget scorekort

Der spilles i 4 rækker: A, B, C og D rækken.

Bestyrelsen fastsætter handicapgrænserne i de 4 rækker inden en ny sæson starter, således at rækkerne er tilnærmet lige store.

1. Præmier:

Der spilles hver mandag om vinpræmier, der udleveres efter spillet. Præmietagerne skal være til stede ved overrækkelsen.

Der er præmier til hver 5. deltager (dette oprundes).

Af ’sociale hensyn’ bliver alle præmietagere hver gang fratrukket 3 points i resten af måned.Dette nulstilles ved hver begyndelse af en ny måned.

Der er tillige boldpræmier for birdies eller bedre hver spilledag. (max. 1 bold / spiller )

Der kan efter bestyrelsens valg spilles ’nærmest flaget’ på udvalgte par 3 huller

1. Økonomi:
    Kontingentets størrelse for næste år vedtages hvert år på generalforsamlingen.

Beløbet skal betales senest første spilledag i foråret.

Ingen kan deltage Seniorklubbens aktiviteter før årets kontingent er betalt.

Kontingentet skal budgetteres af den til enhver tid siddende bestyrelse således, at indtægter balancerer med udgifter til præmier og andre vedtagne udgifter, som har direkte tilknytning til driften af Seniorklubben.

D.v.s. at indkomne kontingenter udelukkende skal anvendes til gavn for medlemmerne af Seniorklubben.

Der skal udarbejdes et årsregnskab, der viser Seniorklubbens drifts- og formueforhold. Regnskabet skal – med revisionspåtegning – fremlægges ved generalforsamlingen sammen med næste års budgetforslag.

1. Arrangementer:

Der kan blive arrangeret venskabsmatcher med andre golfklubber – evt. udflugter.

1. Love og regler:
    Senest 14 dage efter årets sidste spilledag afholdes der generalforsamling.

Seniorklubbens bestyrelse vil her redegøre for klubbens aktiviteter og fremlægge forslag for den kommende sæson.

Forslag fra medlemmerne om ændring/forbedring af klubbens funktioner skal indsendes skriftlig til bestyrelsen senest 14 dage inden generalforsamlingen. Forslagene kan evt. afleveres i HGK’s sekretariat.

Øvrige kommentarer/bemærkninger samt for sent indleverede forslag behandles – uden at kunne vedtages – under punktet Eventuelt.

Seniorklubbens daglige virke ledes af en Generalforsamlingsvalgt bestyrelse.

Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der hver især vælges for en 2-årig periode, dog således, at der i lige år er 2 medlemmer på valg, og ulige år er 3 medlemmer på valg. Genvalg kan finde sted. Efter hver generalforsamling konstituerer bestyrelsen sig selv. Seniorklubbens bestyrelse skal sammensættes af begge køn og med mindst 2 af hvert køn.
Suppleant vælges for et år ad gangen.

Dagsorden for generalforsamlingen skal indeholde følgende punkter:

2. Valg af referent
  3. Formandens beretning
  4. Fremlæggelse af revideret regnskab og budget
  5. Fastsættelse af næste års kontingent
  6. Eventuelle forslag fra bestyrelsen
  7. Eventuelle forslag fra medlemmerne
  8. Valg af bestyrelse, der konstituerer sig selv
  9. Valg af suppleant
  10. Valg af revisor
  11. Eventuelt

Generalforsamlingen skal indkaldes senest 1 måned inden afholdelse. Dette skal ske ved opslag på Seniorklubbens tavle, samt ved notits i HGK NEWS.

1. Opløsning af Seniorklubben:

Ved eventuel opløsning af Seniorklubben, tilfalder alle aktiver Hammel Golf Klub (HGK)

Evt. opløsning af Seniorklubben kan kun foretages, såfremt mindst 50 % af klubbens registrerede medlemmer stemmer herfor på generalforsamlingen.

Hvis de fremmødte ikke repræsenterer mindst 50 % af registrerede medlemmer, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling – senest en måned efter.

Den evt. ekstraordinære generalforsamling har kun punktet ’opløsning af Seniorklubben’ på dagsorden. Opløsning kan her kun ske ved mindst 2/3 flertal.

Opdateret Oktober 2019