Vedtægter for Onsdagsdamerne i Hammel Golf Klub
Formålet med Onsdagsdamerne er at:
- Integrere golf og øge socialt samvær.
- Indbetalte kontingenter skal budgetteres således, at indtægter balancerer med udgifter til præmier og andre vedtagne udgifter, som har direkte tilknytning til driften af Onsdagsdamerne.
- Indkomne kontingenter skal anvendes i regi af Onsdagsdamerne.
- Onsdagsdamerne skal medvirke til at profilere Hammel Golfklub på positiv vis.
- Hvem:
Alle kvinder, der er fyldt 18 år og med gyldigt medlemskab af HGK, kan deltage som fuldgyldigt medlem af Onsdagsdamerne. Der er ingen handicapbegrænsning – der kræves kun gyldig banetilladelse.
- Hvornår:
Sæsonen starter den første onsdag i april måned med en åbningsturnering.
April og september måned spilles 9 huller. I maj, juni, juli og august måned spilles 18 huller.
Det er op til den siddende bestyrelse, om der afholdes onsdagsgolf i juli måned.
Almindelige spilledage afvikles indenfor de fastlagte tidsperioder med start formiddag fra kl. 9,30 og eftermiddag fra kl. 16,00. Tilmelding skal ske på Golfbox.
- Pris:
Kontingentet budgetteres til enhver tid af den siddende bestyrelse og vedtages på generalforsamlingen inden ny sæson starter. Se vejledning om indbetaling i ”Årsprogrammet”. Ingen kan deltage i præmierækkerne, før kontingentet er betalt.
- Spillet:
Bestyrelsen udarbejder turneringsprogram og turneringsbestemmelser for sæsonen.
- Mad:
Den sidste onsdag i månederne april, maj, juni, august og til sæsonafslutningen i oktober måned afsluttes med, at vi spiser sammen. Ikke det store kulinariske, men et prismæssigt fornuftigt måltid, som man betaler ved tilmelding.
- Præmier:
Præmier uddeles efter spisningen ved hver månedsafslutning.
- Specielle arrangementer:
Der bliver arrangeret udflugter til fremmed baner i løbet af året.
- Love/regler:
Generalforsamling afholdes den sidste spilledag i efterårssæsonen.
Bestyrelsen redegør her for klubbens aktiviteter og fremlægger regnskab for den forløbne sæson, samt kommer med budgetforslag for den kommende sæson.
Medlemmerne inviteres til at komme med rettidige forslag/indlæg senest 14 dage inden generalforsamling. Korte kommentarer/bemærkninger behandles under punktet eventuelt. Generalforsamlingen beslutter evt. ændringer/rettelser, eller kommer med forslag til, hvorledes vi kan fortsætte/opretholde en god og bæredygtig dameklub.
Bestyrelsen består af 5 personer, der forpligter sig til at varetage klubbens virke. 2 er på valg i lige år og 3 i ulige år. Desuden vælges 1 suppleant for 1 år ad gangen. Bestyrelsen konstituerer sig selv. Klubben tegnes af Formanden eller Næstformanden i forening med et Bestyrelsesmedlem, oftest kasseren.
Generalforsamlingen indeholder følgende punkter:
Valg af dirigent
- Valg af referent
- Formandens beretning
- Regnskab og budget
- Fastsættelse af kontingent
- Forslag fra bestyrelsen
- Forslag fra medlemmer
- Valg af bestyrelse
- Valg af suppleant
- Valg af revisor
- Eventuelt
- Generalforsamlingen skal varsles senest 1 måned inden afholdelse.
- Indkaldelse ophænges på damernes opslagstavle og udsendes til medlemmerne pr. mail.
- Fortjeneste Pokalen uddeles i forbindelse med generalforsamlingen efter forslag fra medlemmerne.
- Kontingentindbetaling, indsættes på Onsdagsdamernes bankkonto. Afholdte udgifter skal fremgå af regnskab og bilag, som fremlægges ved generalforsamlingen.
- Ved eventuel opløsning af Onsdagsdamerne, tilfalder alle aktiver Hammel Golf Klub (HGK).
Evt. opløsning af Onsdagsdamerne kan kun foretages, såfremt mindst 50 % af de registrerede medlemmer stemmer herfor på generalforsamlingen.
Hvis de fremmødte ikke repræsenterer mindst 50 % af registrerede medlemmer, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling – senest en måned efter. Den evt. ekstraordinære generalforsamling vil kun have punktet ”Opløsning af Onsdagsdamerne” på dagsordenen. Opløsning kan her kun ske ved mindst 2/3 flertal.
/ Maj 2007 (Stiftelse)
Revideret ved:
- Generalforsamlingen oktober 2016
- Generalforsamlingen oktober 2019
- Generalforsamlingen oktober 2022
TESTIMONIALS
Hvad andre siger om os