Kære Golf Nybegynder

Velkommen i Hammel Golf Klub

Her lidt råd til dig:

Når man starter med golfen vil man gerne afsted ud og spille hurtigst muligt. Man skal igennem et kursus hvor man får nogle lektioner i de forskellige slag. Det minder lidt om at tage sit kørekort.

Men disse lektioner er meget vigtige, og det er her du begynder dit golfsving.

Det kan godt ske at proen siger, det ikke virker lige med det samme, men sådan er det en gang i mellem i golfen.

Husk Hammel Golf Klubs trænere er uddannede, og har mange års erfaring. De ved hvad de taler om. Tit hører man fra en nybegynder “jeg har lige fundet ud af hvad der virker for mig” Og nej det findes ikke, det der lige virker for dig, men ikke for andre.

Der ligger mange års forskning i hvordan man skal svinge en golfkølle og denne forskning gælder også dig.

En anden meget brugt undskyldning er “nu er jeg jo ikke ung længere, så jeg kan nok ikke svinge som alle de unge kan” – og vel er der da forskel på unge og ældre. Proen tager altid udgangspunkt i eleven der står foran. Vi kan ikke alle svinge som Tiger Woods, men der er også en rigtig måde at svinge på for en golfspiller på 75 år.

Her kommer lidt huske regler du som ny golfer kan få meget glæde af.

Husk du er ny, du behøver ikke slå langt og lige første dag. Hvis du beslutter dig for at blive marathon løber vi du også altid konditions træne i mange måneder inden du forventer at gennemføre et marathon løb. Så tag golfen som en livslang udfordring. Du kan, hvis du vil, blive bedre dag for dag.

Hvis du starter med at svinge med 60 % kan du altid sætte mere hastighed på, når svinget bliver mere konstant. Hellere svinge et helt sving langsomt end at tage den dårlige løsning med et halvt sving.

Husk i golf skal vi ikke selv løfte bolden. Køllen gør alt arbejde for os. Bolden er klog nok til at opfatte hvilken kølle du har valgt, og denne kølle skal nok få bolden i luften. Ram bolden først, så jorden. aldrig slå en turf, men efter bolden.

Husk det hedder et golf sving…. Det er altid nemmere at lære noget i langsomt tempo og senere sætte tempoet op.

Husk at tag ekstra lektioner. Nybegynder kurserne er ikke i nærheden af at være nok. Køb f.eks. et 10 turs kort hos klubbens PGA pro. De har utrolig stort kendskab til golfsvinget, og vil med sikkerhed hjælpe dig til at blive en bedre golfer.

Man bliver aldrig udlært golfspiller. Hvis ens ambitioner og trænings indsats ikke stor, er ekstra lektioner endnu mere vigtig. Proen kan gøre det meget nemmere for dig. Få et simpelt sving med samme og du behøver ikke så meget undervisning om 2 år. Det simple sving er altid nemmere at gentage.

Husk at når du lige har fået undervisning er det højest sandsynlig at du rammer bolden dårligt, da timing, rytme og tankerne ikke altid kommer til at virke med det samme.

Køb aldrig udstyr inden første lektion. De billige sæt man ser i supermarkeder, byggemarkeder og hos venner, passer højest sandsynlig ikke til dig. Få proen til at “fitte” dig. Han er uddannet til at tilpasse udstyr til alle mennesker.

God fornøjelse med golfen – og VELKOMMEN i HAMMEL GOLF KLUB

Hammel Golf Klubs træner Ian Appleyard er godt uddannet og har mange års erfaring.

Ian ved hvad han taler om – at være Pro i en golfklub kræver mange egenskaber og vi er glade for at vores Pro er blandt de bedste.

Senest har Ian gennemgået en ny og spændende trænings metode “Positive Impact Golf”.

Positiv Impact Golf blev skabt i 2006 af den britiske pro, Brian Sparks, der har brugt sine 40 års erfaring i spillet til at danne en unik golf coaching filosofi, der hjælper golfspillere i alle aldre til at forbedre deres golf sving og nyde dette vidunderlige spil til fulde.

I 2010 udgav han sin første bog ‘Positiv Impact Golf’, og i 2012, satte han et videoklip på YouTube kaldet ‘nemmeste Swing In Golf”. I dag er der golfspillere fra hele verden, der nyder godt af den vidunderlige kombination af et mere afslappet og naturligt swing med den positive holdning, som Brian vil hjælpe dig med at udvikle sig i alle dele af dit spil.

Dyk ned i denne verden af ​​enkle, jargon-fri information, lære om ‘La Danse du Golf’ og hør også om alle de unødvendige og invaliderende tekniske instruktioner, der kan holde dig tilbage, uden at du selv ved det.

Fordelene ved Positive Impact Golf

• Find dit bedste swing uhindret af de traditionelle regler
  • Mindre pres på din krop
  • Mere nydelse, mindre træthed og frustration