Chefgreenkeeper Eddy Glinjui

I mere end 10 år har Eddy Glinjui været med til at pleje og optimere golfbanen i HGK, som han kender bedre end de fleste. Den smilende chefgreenkeeper er ferm til både kogekunst og baneservice.

Eddys filosofi med banepleje i Hammel Golf Klub er at en golfbane skal harmonere med naturen. Den må ikke virke kunstig, men skal samtidig være præsentabel. Den skal være sjov og udfordrende at spille på, men også praktisk i forhold til de maskiner, det kræver at vedligeholde den.

Vi anvender skam også økologisk og naturvenlig banepleje,med henvisning til klubbens otte får, som i foråret bliver til omkring 24 græssende får og lam.

Sammen med sit topmotiverede team er Eddy på banen fra tidlig morgen. Det fx har betydning, om der klippes med eller mod spilleretningen. Derfor har vi i HGK kun greenkeepere, der virkelig har forstår spillet. Vi passer alle grønne arealer og andre udendørsarealer, så klubben altid fremstår indbydende. I sæsonen klipper vi greens seks gange om ugen og fairways samt teesteder tre gange om ugen.