Sundhedscenter Aarhus

Et tværfagligt sundhedshus i Aarhus med mere end 2 årtiers erfaring i vejledning og behandling.

Fysiurgisk Massage

Hos Sundhedspartnerdk Sundhedscenter Aarhus har vi mere end 20 års erfaring med bl.a. behandling af sportsskader, muskelsmerter og spændingshovedpine.
Lider du af hovedpine eller muskelsmerter, eller er du skadet i forbindelse med din sport, så kan vi med stor sandsynlighed hjælpe dig.
Vi har stor erfaring med behandling sportsskader af alt fra golf- og tennisalbue til løberknæ, skuldersmerter, ”frossen” skulder, fibersprængninger og andre belastningsskader.
Den primære behandlingsform er fysiurgisk massage, som oftest er uovertruffen som behandlingsform ved overbelastning af muskler og bindevæv.
I behandlingen anvendes desuden triggerpunkts-terapi, strækteknikker som MET og MMT samt anvisning af forskellige former for helingsfremmende øvelser.
På sundhedscenteret kan du desuden købe forskellige former for træningsudstyr – træningselastikker, håndtræningsbolde, massagebolde, sportstaper – bl.a. kinesiologitape m.v. til at styrke svag og overbelastet muskulatur samt Biofreeze til at smertelindre og fremme helingen.

Kostvejledning

Den rette kost og ernæring er uden tvivl med til at sikre en sund og stærk krop, og en varieret kost er samtidig medvirkende til at reducere risikoen for sygdom. Men en velafbalanceret kost kan også helbrede livsstilssygdomme som eksempelvis diabetes II.
På vores sundhedscenter Aarhus kan du derfor også få videnskabelig baseret kostvejledning tilrettet dig og dine behov. Er dit mål at blive sundere, tabe dig nogle kilo, øge din vægt eller måske forebygge en prædiabetes som kan vi med stor sandsynlighed hjælpe dig.
Er du sportsudøver og ønsker hjælp til bedre præstationer og hurtigere restitution, så kan du også få professionel hjælp og vejledning her.
Vores ernæringsfaglige baggrunde er som professionsbachelorer i ernæring og sundhed med mange års erfaring i vejledning inden for kost, ernæring og motion.

Væsketest

Er du sportsudøver – elite eller supermotionist – og ønsker mere viden om dit væskebehov, så kan du få foretaget en væskebalancetest hos os.
Med væsketesten får du klar besked om dit væskebehov under træning, og kan derfor bedre forberede dig til din træning og konkurrence, så du får den rette mængde væske før, under og efter træningen.
Vi kan desuden vejlede dig mht. sammensætningen af din væske, med bl.a. salt, elektrolytter og energi.

Sundhedsprofiler, lungetest og konditest

Hvornår har du sidst fået foretaget et sundhedstjek? Et sundhedspartnerdk sundhedstjek med afsluttende sundhedsprofil giver dig klar besked om din sundhedstilstand lige nu og her.
I et sundhedstjek måler vi bl.a. dit kolesteroltal, blodsukker, hæmoglobinværdi og blodtryk. Desuden får du viden om din fedtprocent, BMI, livvidde og BodyAge. BodyAge – eller biologisk alder, fortæller om din krops evne til at omsætte energi, og dermed kroppens evne til at forebygge livsstilssygdomme som eksempelvis diabetes II, hjertekarsygdomme m.v.
I forbindelse med sundhedstjekket kan du også få målt dit kondital. Dette gøres enten gennem en steptest eller som en såkaldt Watt Max test som udføres på en stationær professionel ergometercykel.
Har du arbejde hvor du udsætter dine lunger for fremmedlegemer som støv, røg eller anden forurening, kan det være en god idé at få målt dine lungers vitale kapacitet. Det samme gør sig gældende hvis du fx er ryger eller blot ønsker at få konstateret om dine lunger fungerer optimalt.
Dette gøres ved hjælp af et avanceret medicinsk udstyr som kaldes et spirometer. Du kan selvfølgelig få udført en lungefunktionstest (spirometri) på Sundhedspartnerdks Sundhedscenter i Aarhus.

Kontakt os for mere information og bestilling af tid – Telefon 20 20 88 60.