ONSDAGSDAMER Vedtægter for Onsdagsdamerne i Hammel Golf Klub (Stiftet 2007) Formålet er: At:
- Integrere golf og øge socialt samvær.
- Indbetalte kontingenter skal budgetteres således, at indtægter balancerer med udgifter til præmier og andre vedtagne udgifter, som har direkte tilknytning til driften af Onsdagsdamerne.
- Indkomne kontingenter skal anvendes i regi af Onsdagsdamerne.
- Onsdagsdamerne skal medvirke til at profilere Hammel Golfklub på positiv vis.
- Hvem:
Alle kvinder, der er fyldt 18 år og med gyldigt medlemskab af HGK, kan deltage som fuldgyldigt medlem af Onsdagsdamerne. Der er ingen handicapbegrænsning – der kræves kun gyldig banetilladelse.
- Hvornår:
Sæsonen starter den første onsdag i april måned med en åbningsturnering. April og september måned spilles 9 huller. Maj, juni, juli, august måned spilles 18 huller. Det er op til den siddende bestyrelse, om der er onsdagsgolf i juli måned. Almindelige spilledage er der gunstart formiddage kl. 09:30 og eftermiddage mellem kl.16:07 og 16:45. Tilmelding skal ske på GolfBox.
- Pris:
Kontingentet budgetteres til enhver tid af siddende bestyrelse og vedtages på generalforsamlingen inden ny sæson starter. Se vejledning om indbetaling i ”Årsprogrammet”. Ingen kan deltage i præmierækkerne, inden kontingent er betalt.
- Spillet:
Bestyrelsen udarbejder turneringsprogram og turneringsbestemmelser for sæsonen.
- Mad:
Den sidste onsdag i månederne april, maj, juni, august og til sæsonafslutningen i oktober, afsluttes med, at vi spiser sammen. Ikke det store kulinariske, men et prismæssigt fornuftigt måltid, som man betaler ved tilmelding. Præmier: Præmier uddeles efter spisningen ved hver månedsafslutning.
- Specielle arrangementer:
Der bliver arrangeret udflugter til fremmed bane i løbet af året.
- Love/regler:
Generalforsamling afholdes den sidste spilledag i efterårssæsonen. Bestyrelsen vil redegøre for klubbens aktiviteter og fremlægge regnskab for den forløbne sæson, samt budgetforslag for den kommende sæson. Medlemmer inviteres til at fremkomme med synspunkter vedrørende Onsdagsdamernes funktion ved at indsende rettidige forslag/indlæg senest 14 dage inden generalforsamling. Korte kommentarer/bemærkninger behandles under punktet eventuelt. Generalforsamlingen afstikker evt. ændringer/rettelser, eller fremkommer med konstruktive forslag til, hvorledes vi kan fortsætte/opretholde en god og bæredygtig dameklub. Bestyrelsen består af 5 personer, der forpligter sig til at varetage klubbens virke. 2 er på valg i lige år og 3 i ulige år, bestyrelsen konstituerer sig selv. Desuden vælges 1 suppleant for 1 år ad gangen. Generalforsamlingen vil indeholde følgende punkter: 1) Valg af dirigent 2) Valg af referent 3) Formandens beretning 4) Regnskab og budget 5) Fastsættelse af kontingent 6) Forslag fra bestyrelsen 7) Forslag fra medlemmer 8) Valg af bestyrelse 9) Valg af suppleant 10) Valg af revisor 11) Eventuelt Generalforsamlingen skal varsles senest 1 måned inden afholdelse. Indkaldelse ophænges på damernes opslagstavle og udsendes til medlemmerne pr. mail. Initiativpokalen uddeles i forbindelse med generalforsamlingen efter forslag fra medlemmerne. 9) Økonomi: Beløb, der indkommer ved kontingentindbetaling, indsættes på Onsdagsdamernes bankkonto. Afholdte udgifter skal fremgå af regnskab og bilag, som fremlægges ved generalforsamlingen. Ved eventuel opløsning af Onsdagsdamerne, tilfalder alle aktiver Hammel Golf Klub (HGK). Evt. opløsning af Onsdagsdamerne kan kun foretages, såfremt mindst 50 % af de registrerede medlemmer stemmer herfor på generalforsamlingen. Hvis de fremmødte ikke repræsenterer mindst 50 % af registrerede medlemmer, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling – senest en måned efter. Den evt. ekstraordinære generalforsamling har kun punktet ”opløsning af Onsdagsdamerne” på dagsordenen. Opløsning kan her kun ske ved mindst 2/3 flertal. Maj 2007 Revideret ved: Generalforsamlingen oktober 2016 Generalforsamlingen oktober 2019


Formand:
Kirsten Drachmann
tlf. 4058 4456
Kasserer:
Else Marie Brask
tlf. 2261 7957
Turneringsudvalg:
Elna Sørensen
tlf. 4223 9188
Sekretær:
Henny Rasmussen
tlf. 6056 8450
Medlem:
Lisbeth Lund Christensen
tlf. 4096 9486
TESTIMONIALS
Hvad andre siger om os